Ben Deliyim

Mehmet Kaya

ağrı gibi yanlız
dicle gibi çılgın akarım
diyarbakır gibi tarih kokar
urfa gibi hüzünlü yaşarım
ben deliyim

ırakta çaresiz bir baba
filistinde yüreği yanık bir anne
somalide açlık
halepçede katliamım
ben deliyim

pazarlarda satılan umudum
elleri tezek kokan anneyim
hasret çeken yüreklerin sevdası
leylanın mecnunuyum
ben deliyim

dağların esintisi
çağlayanların serinliği
memleketimin manyağı
sevdamın eşkiyasıyım
ben deliyim

17 aylık bir bebeyim
mendil çiklet satan
ışıklarda cam silen
savaşlarda en çok vurulan sabiyim
ben deliyim

tecavüz mağduru
işkence sanığıyım
her şeye inat yaşama sevinciyim
yağmur sonrası gökkuşağıyım
ben deliyim

karanlık bir geceyim
çıkmaz sokakların tedirginiyim
baharın habercisi
nevruz ateşiyim
ben deliyim

sigaranın efkarı
meyhane köşelerinin ayyaşıyım
içkinin tesir etmediği
gözlerinin sarhoşuyum
ben deliyim

yaşamadan ölen
ölü gibi yaşayan
yaşadığı fark edilmeyen
sokak çocuğuyum
ben deliyim

sürgün düşüncelerin
sömürge savaşçısıyım
ezilen halkın
sosyal düşüyüm
ben deliyim

şeyh edebalinin
osman beye nasihatıyım
unutmaki oğul atın iyisine doru
yiğidin iyisine deli derler sözüyüm
sizce ben deli değilde neyim